Bumerang - Yazarkafe

2 Kasım 2016 Çarşamba

DEVASAL ... HASAN PAŞA KÖFTESİ YAPTIM ....



بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 

                      Bismillahirrahmanirrahim......


Ne olacak benim bu tart kalıbı hayranlığım bilmem tatlı tuzlu her tarifi tart kalıbıyla deniyorum .Genel de yaptığım minnak Hasan Paşa köftelerini bu seferde tart kalıbıyla denedim. Köftenin pişince bu kadar çok küçüleceğini hesaplayamadım kek gibi şeklinin bozulmayacağını düşünmüştüm ama umduğum gibi pek olmadı bir daha ki sefere düz bir kap kullanmam gerekecek . Patates püresi ve krema torbasıyla işi düzelttim görüntüsü oldukça güzel tabi ki tadı da çok lezzetli oldu . Değişik bir sunum mutlaka deneyin derim... 



MALZEMELER
  • 500 gr kıyma
  • 1 soğan
  • 3 yemek kaşığı ekmek içi
  • karabiber, kırmızıbiber, tuz, Kimyon, 
  • 2 yumurta
SOS İÇİN 
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • tuz,su
ÜZERİ İÇİN
  • 7-8 Adet orta boy patates
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • karabiber, tuz
YAPILIŞI
Pateslerimizi haşlamayla başlıyoruz işimize, Patateslerimizi soyup ikiye bölüp tuzlu suda yumuşayana kadar haşlıyoruz.

Köfte harcımızı yoğuruyoruz. Benim tarifi kullanmak zorunda değilsiniz arzu ederseniz kendi köfte tarifinizide kullanabilirsiniz burada sadece içine koyduğumuz yumurta adedi iki olacak. Mesela ben çay kaşığının ucuyla zerdeçal koyuyorum köfteme ona keza acı seviyorsanız pul biber de az veya çok ekleyebilirsiniz.

Yoğurduğumuz köfte harcımızı kalıbımıza yada küçük bir tepsinin tabanına döşüyoruz.
180 derece fırında on beş, yirmi dakika kadar pişiriyoruz
Diğer tarafta sosu için, salçalarımızı yağda kokusu çıkana kadar çevirip içine yarım su bardağı suyu ekleyip bir taşım kaynatıyoruz sosumuz hazır. Pişen köftemizin üzerine döküp bir on dakika kadar daha bu şekilde pişiriyoruz. 
Sıra geldi üzeri için patates püremizi yapmaya henüz sıcakken patatesleri rendeleyip üzerine tereyağını, karabiberini ve damak zevkinize göre tuzunu atıp yoğuruyoruz.



Patateslerinizi köftenizin üzerine düz de yayabilirsiniz ben köftemin şekli düzgün olmadığı için durumu kurtarmak amacıyla krema pompası kullandım. Son dokunuş olarak pürenin üzerine birer damla ketçap sıktım .











                                                                                         
Tabanda köfte, üzerinde püreniz bir ondakika daha fırınlıyoruz.



 Dev Hasapaşa köftemiz hazır. Dilimleyerek servis yapabilirsiniz. Afiyet, şifa olsun. ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder