Bumerang - Yazarkafe

31 Ekim 2016 Pazartesi

PUDİNGLİ KURABİYE


بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 


                      Bismillahirrahmanirrahim......


Bugün günlerden Umut, Halasının mavişi, evimizin en yaramazı, Yusuf'umun küçük kardeşi, arkadaşı bugün dört yaşına girdi . Onu çok seviyoruz tabiki doğum günü yapmadan olmaz annesi günler öncesinden hazırlıklara başladı sağolsun yok yoktu bir sürü çeşit yapmış çok uğraşmış ben de bir kaç birşey yapmak istedim uzun zamandır aklım da olan  pudingli kurabiye tarifini denedim , çikolatalı puding kullanarak ve ölçüyü ikiye katlayıp içine de bol fındık koyarak yaptım. Sadece birkaç malzemeyle iki tepsi, elli dört adet kurabiye elde ettim.. Puding çeşitleri çok olduğu için, bu tarif ile çok çeşitli kurabiyeler yapabilirsiniz, bende denedikçe sizinle paylaşacağım . Çok güzel kıyır kıyır kurabiyelerimiz oldu. Sizde en yakın zaman da deneyin derim .... Afiyet olsun...


MALZEMELER




  • 100 gram margarin oda sıcaklığında
  • 1 paket çikolatalı puding
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • 100 gram iri çekilmiş fındık



ÜZERİNE

Kakao ve pudra şekeri karışımı

YAPILIŞI


Büyük bir kasede  margarin, sıvı yağ ve yumurtayı karıştırıyoruz.Ben tarifi iki katı yaptım  .


Çikolatalı pudingi ve fındığı ekleyin ve karıştırmaya devam edin.


Kabartma tozunu unla beraber kontrollü olarak ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz..

Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp şekil verdikten sonra pişirme kağıdı serdiğiniz fırın tepsisine dizin.Ben üşenmedim mutfak tartısıyla teker teker tartarak yaptım  ağırlıkları 25 gr .


.
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kurabiyelerin üstleri çatlayana kadar yaklaşık 25 dakika kadar kontrollü  pişirdim.



Henüz fazla soğumadan kurabiyelerimizi  kakao  pudra şekeri karışımına buluyoruz. Servise hazır afiyet olsun...












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder