Bumerang - Yazarkafe

28 Ekim 2016 Cuma

FISTIK EZMESİ ..... EVDE, DOĞAL,


بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 


                      Bismillahirrahmanirrahim......


 Kuruyemiş olarak,   çok sık alırız Yer Fıstığını  bizde Ahmet çok sever , fıstık ezmesini olarak arada alırım  ama tüm paketli ürünler de  olduğu gibi  içinde Allah bilir  ne zararlı katkı maddeleri vardır. Sağlık açısından oldukça yararlı vitaminler ve protein  ihtiva ettiğini özellikle sporcuların çok tercih ettiğini bazı yazılar da rastlayınca benimde altı yaşındaki gelişmekte olan kuzum için iyi bir besin olacağını düşünerek evde kendim fıstık ezmesi yapmaya karar verdim. Ahçı yamağım Yusuf'la kolları sıvadık mikserde karıştırma ve tadım aşaması ona ait,  balını çok kaçırdığımız için kıvamı biraz koyu oldu ama tadı oldukça güzel hatta hemen ertesi gün beslenme menümüze eklendi.Sizde deneyin derim kolay ve sağlıklı,  Şimdiden Afiyet şifa olsun .......




MALZEMELER
  • 2 su bardağı fıstık
  • Bal
  • Sıvı yağ
  • tuz
YAPILIŞI



Fıstığımızı hafif yağı ve güzel kokular çıkana kadar kavuruyoruz.



Kavurduğumuz fıstıkları blendera koyarak on dakika kadar çekiyoruz.


Fıstıkları blendrınızı yormadan ara ara çekiyoruz önce parçacıklı olan fıstıklar çektikçe pürüzsüz ve yağlanarak sıvı bir hal alıyor. 



Çekilen fıstıkların tadlandırmasına geldi sıra hazır olanların da şeker kullanılıyor ben balı tercih ettim ama siz isterseniz pekmez yada hurma da kullanabilirsiniz. 


Bal için Ölçü vermiyorum sizin damak zevkinize kalmış ilk olarak iki tatlı kaşığı bal koymak la başlayabilirsiniz. Ben Yusuf'a tattırdım, '' Anne daha koy'' diye söyleyince birkaç tatlı kaşığı daha bal ekledim önce sıvı olan fıstık püresi balı fazla ekleyince koyulaştı fazla eklememenizi öneririm.




Bir fiske tuz ve birkaç damla sıvı yağ da ekleyip biraz daha karıştırıyoruz . Yağ isteğinize bağlı koymayada bilirsiniz. ben birkaç damla ekledim .


Özellikle batılılar fıstık ve fıstık ezmesini çok tüketip tariflerinde çok kullanıyorlar . Benim de denemek istediğim birkaç tarif var denedikçe sizler le paylaşacağım ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder