Bumerang - Yazarkafe

7 Ağustos 2014 Perşembe

TURKISH BAKLAVA RECİPE... KOLAY EV BAKLAVASI TARİFİ ...

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 
                      Bismillahirrahmanirrahim......
İlk baklavamı Fatma teyzeyle yapmıştık, ondan sora ben olayı geliştirdim :)) Değişik baklava çeşitleri de yapmaya başladım. Tabi Yıllarda geçiyor tecrübede kazanıyorsunuz. Ama tarifi deneyin derim eminim çok güzel olacak . Şimdiden afiyet olsun. 

HAMUR MALZEMELERİ

  • 1 çay bardağı yoğurt 
  • 1 çay badağı süt 
  • 1 çay bardağı sıvıyağ 
  • 2 adet yumurta 
  • 1 yemek kaşığı sirke 
  • 1 fiske tuz 
  • 1 kabartma tozu 
  • Aldığı kadar un 

ŞERBET MALZEMELERİ

  • 4 su bardağı şeker 
  • 4,5 su bardağı su 
  • limon suyu 
  • Kırılmış ceviz 
  • nişasta 
  • 500 gr tereyağ + sıvıyağ 
Öncelikle tüm hamur malzemelerini yoğurup kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur hazırlıyoruz. Üzerini nemli bir bezle yada streç flimle kapatıp, 15-20 dk. bekletiyoruz. Bekleyen hamur güzel açılıyor bu arada yoğurma işlemini de çok iyi yapmanız lazım. Hamurları bezelere ayırıyoruz. Ortalama bu hamurdan 60-70 tane beze çıkıyor, bezelerin sayısı sizin bezeleri ne kadar büyüklükte yaptığınıza göre değişiyor. Ben nişastayla unu karıştırıp öyle açıyorum, hatta mısır nişastası, buğday nişastası ve unu karıştırıyorum. bezeleri pasta tabağı büyüklüğünde nişastayla açıyoruz. Aralarına da bol nişasta koyuyoruz .




Açtığımız ve üst üste koyduğumuz 10 tane hamuru merdane veya oklavayla tepsiniz kadar açıyoruz. 
Açtığımız ve tepsiye yerleştirdiğiniz hamurun üzerine cevizleri serpiyoruz. Bu işlemi istenilen ene gelene kadar yapabilirsiniz . Ben 40-50 kat olunca bırakıyorum çok kalın sevmiyorum çünkü pişerken de kabarıyor içine şerbette konunca çok kalın oluyor. Kalan hamuru ufak tepsiye arasına ceviz koyup katlayarak değerlendiriyorum. 





Ben yukarıdaki gibi kesmek için kağıt üzerinde çok denemeler yaptım.Ama siz baklavayı istediğimiz şekilde kesebilirsiniz. Kesme işlemi bittikten sonra sıra yağlamada ben tereyağ, sıvı yağ, çok azda margarin koyuyorum. Hepsini birden eritiyorum üzerine çıkan köpükleri alacağız çünkü baklavaya dökünce üzerinde siyahlıklar olmasın diye yağı çok güzel kızdırdıktan sonra kesmiş olduğumuz baklavaya döküyoruz. Baklava işi tamam şimdi sıra pişirmede . 170 derece fırında ağır ağır pişiriyoruz.
Şerbette hep sorun yaşarım genelde anneme yaptırırım. Herkesin kendinin bir şerbet ayarı var sizde istediğiniz ölçüleri kullanabilirsiniz damak zevkinize kalmış. Şerbeti kaynattıktan sonra baklavayı soğuk şerbeti sıcak döküyoruz. Emin olun benim anlattıklarımı yaptıktan sonra çıkan sonuca şaşıracaksınız. Hiç korkulduğu gibi zor değil . Şimdiden yapanlara afiyet olsun :))) 



4 yorum:

  1. Şerbet için püf noktası; Şekeri iyice karıştırıp eritin şekeri suda ve az tuz atın böylece tatlınızın şekerlenmesini engellemiş oluyorsunuz ;)

    YanıtlaSil
  2. Yufka açmayı beceremeyen biri olarak muhteşem bir baklava yaptım. Tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil